حروف الفبای زبان چینی از شایعه تا واقعیت

الفبای زبان چینی متفاوت با تمام الفبا زبان های جهان است.

آموزش کاراکتر و پین یین و رادیکال

در این مقاله به شما کمک میکنیم تا یاد بگیرید زبان چینی را با الفبای آن یاد بگیرید.

الفبای زبان چینی شایعه است!

حقیقت آن است که چیزی به عنوان الفبای چینی وجود ندارد ، اما سوال اینجاست که اگر زبان چینی الفبا ندارد پس چطور نوشته میشه یا چطوری خوانده میشه ؟

میتوان گفت الفبای زبان چینی همان کاراکترهای زبان چینی هستند.

کاراکترهای زبان چینی مخصوص هستند و هر کاراکتر شکل خاص خود را دارند و هر کاراکتر یک معنا خاص خود را دارد. هر کاراکتر با کاراکتر دیگر ترکیب میشه و یک معنا جدید میسازه . پس میتونیم نتیجه بگیریم الفبای زبان چینی همون کاراکتر زبان چینی هستند .

کاراکتر زبان چینی چیه؟

کاراکتر های زبان چینی یا نویسه های زبان چینی گاهی به اشتباه الفبای چینی نامیده میشوند . کاراکتر در زبان چینی تک هجایی است و هر هجا یک معنا دارد . ولی کلمات زبان چینی تشکیل شده از یک کاراکتر یا بیشتر هستند . کلمات در زبان چینی ماندارین بیشتر از دو یا سه هجا دارند و شما برای نوشتن زبان چینی باید تک تک کاراکتر ها را بدانید .

هر کاراکتر در زبان چینی رسم الخط مخصوص به خود را دارد. و هر یک از آنها منحصر به فرد است . کاراکتر چینی یا همان الفبای چینی به صورتی خاص و مرحله به مرحله نوشته میشود.

اما شاید براتون جالب باشه بدونید در زبان چینی تمام کلمات در مجموع از 214 کاراکتر ساخته شده اند .

دانلود کاراکترهای زبان چینی

برای نوشتن الفبای چینی نیاز است تا شما رادیکال چینی را بلد باشید. رادیکالها یا کاراکتر ها پایه ای ترین و اصولی ترین راه برای یادگیری نوشتن زبان چینی می باشد. شما با روزی 30 دقیق تمرین میتوانید در مدت کوتاهی به نوشتن زبان چینی مسلط شوید. فقط کافیست پشتکار داشته باشید. الفبای چینی یا رادیکال چینی بسیار ساده تر از آن است که شما باور کنید. و این فرآیند یادگیری به قدری شیرین است که نمیتوانید آن را رها کنید.

آیا با دانستن 214 رادیکال زبان چینی ، تمام الفبای زبان چینی را بلدیم؟

رادیکال ها ممکن است در هر موقعیتی در یک شخصیت ظاهر شوند. به عنوان مثال، 女 در سمت چپ در کاراکترهای 姐، 媽، 她، 好 و 姓 ظاهر می شود، اما در پایین در 妾 ظاهر می شود. با این حال، دو رادیکال وجود دارند که شکل 阝 دارند، اما بسته به جایی که ظاهر می شوند، به عنوان رادیکال های مختلف نمایه می شوند. هنگامی که با شکل رادیکال اختصاری 邑 yì “شهر” استفاده می شود، 都 dū “همه” را می دهد، همچنین به عنوان dōu “همه” خوانده می شود، در سمت راست ظاهر می شود، اما وقتی با شکل رادیکال اختصاری 阜 fù “تپه” استفاده می شود، تپه” (مانند 陸 lù “زمین”) در سمت چپ ظاهر می شود. با این حال، بسته به عملکرد، نظم‌هایی در موقعیت‌یابی در کنار (“داخل”) بیشتر کاراکترها وجود دارد: اجزای معنایی تمایل دارند در بالا یا سمت چپ کاراکتر ظاهر شوند. به طور مشابه، اجزای آوایی تمایل دارند در سمت راست کاراکتر یا در پایین آن ظاهر شوند.[7] اگرچه اینها قوانین سست هستند و استثنائات فراوانی وجود دارد. گاهی اوقات، رادیکال ممکن است بیش از یک طرف را شامل شود، مانند 園 = 囗 “محصور” 袁، یا 街 = 行 “برو، حرکت” 圭. ترکیبات پیچیده تری وجود دارد، مانند 勝 = 力 “قدرت” 朕 – رادیکال در ربع پایین سمت راست است. بسیاری از مؤلفه‌های شخصیت (از جمله رادیکال‌ها) تحریف یا تغییر می‌کنند تا در یک بلوک با دیگران قرار بگیرند. آنها ممکن است باریک، کوتاه شده یا ممکن است کاملاً اشکال متفاوتی داشته باشند. در برخی موارد، ترکیب ها ممکن است جایگزین داشته باشند. شکل مولفه می تواند به قرارگیری آن با سایر عناصر در کاراکتر بستگی داشته باشد.

پین یین همان الفبای زبان چینی است؟

گروهی پین یین را همان الفبای زبان چینی میدانند . این گروه پین یین ها یا همان آوا ها در زبان چینی را حروف الفبای زبان چینی میدانند . شما با پین یین ها میتوانید زبان چینی را بخوانید ،البته اگر شانس بیارید و متنی که در دست دارید پین یین داشته باشد.

پین یین همان زبان چینی است که با حروف انگلیسی نوشته میشه و شما با استفاده از آنها میتوانید زبان چینی را تنها با دانستن حروف الفبای انگلیسی و آشنایی با تنهای زبان چینی بخوانید.

آموزش پین یین زبان چینی

وقتی به شما یک متن زبان چینی میدهند که پین یین هم دارد ، مشاهده میکنید در آن حروف انگلیسی وجود دارد که برای بعضی از حروف علامت خاصی قرار گرفته است . ایت علامت ها چیست؟

در واقع این علامت ها همان تن ها در زبان چینی هستند در زبان چینی هر کلمه 5 تن دارد .

تنها در زبان چینی
    ·ma

جالب است بدانید هر کدام از این تن ها در زبان چینی معنای خاص خود را دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *