یادگیری زبان چینی یک روند جهانی است

طبق آمار وزارت آموزش چین ، در حال حاضر بیش از 30 میلیون نفر در چین مشغول تحصیل هستند و بیش از 2500 دانشگاه در بیش از 100 کشور جهان دوره های چینی را افتتاح کرده اند. در “کنگره جهانی سینولوژی” که به تازگی در مارس امسال در پکن به پایان رسید ، بیش از 70 نفر از متخصصان و دانشمندان برجسته سینولوژی از سراسر جهان ، کارشناسان مشهور آکادمی علوم اجتماعی چین ، دانشگاه های معروف و بیش از 140 دانشمند با هدف ترویج مبادله و همکاری در زمینه گناه شناسی بین المللی از طریق گفتگوهای عمیق و گفتگوهای بین متخصصان و دانشمندان در جهان سینولوژی ، و کاوش در این کشور وجود دارد. ارزش فرهنگ سنتی چین در ساختن جهانی هماهنگ.

رئیس بازرس اصلی آموزش چینی در وزارت آموزش فرانسه گفت که در گذشته ، بیشتر فرانسوی ها که می خواستند چینی یاد بگیرند فقط علاقه مند بودند ، اما اکنون بسیاری از دانش آموزان برای آینده شغلی خود زبان چینی را یاد می گیرند. فقط در مدت 6 سال ، تعداد دانش آموزان متوسطه فرانسوی که زبان چینی می آموزند از تعداد 4 دوره زبان خارجی دیگر فراتر رفته است. پروفسور ژو زیپینگ از دانشگاه پرینستون در ایالات متحده گفت که از سال 2005 تا 2006 ، تعداد دانشجویانی که زبان چینی را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب کردند 50 درصد افزایش یافت و پس از زبان اسپانیایی به مقام دوم رسید. این نتیجه تغییرات در قدرت ملی چین. در همان زمان ، طبق داده های مرکز زبان کاربردی در ایالت واشنگتن ، 27 ایالت در حال حاضر کلاس های چینی در مدارس ابتدایی ، راهنمایی یا دبیرستان دارند و حداقل 12 کالج و دانشگاه دولتی و خصوصی در سراسر کشور از زبان ماندارین برای آموزش اصلی استفاده می کنند. دوره های آموزشی. مسئول کمیته آموزش زبان های خارجی آمریکا معتقد است که تسلط به زبان چینی به معنای افزایش قدرت رقابت به عنوان یک قدرت جهانی در حال ظهور ، یادگیری زبان چینی می تواند در شکار شغل به شما برتری قابل توجهی دهد.

آمارها نشان می دهد که تعداد افرادی که زبان چینی را در دوره های سطح A انگلیس (آزمون آموزش متوسطه عمومی انگلیس) انتخاب می کنند ، از سال 2001 تاکنون 50٪ افزایش یافته است. سال گذشته ، نزدیک به 4000 دانش آموز انگلیسی در آزمون آموزش متوسطه عمومی چین شرکت کردند. “تایمز” انگلیسی همچنین در فوریه سال جاری 10 روز “هفته چین” را برای جشن سال نو چینی راه اندازی کرد. هر روز دو شخصیت چینی را در برجسته ترین موقعیت در صفحه اول منتشر می کند ، همچنین یک مسابقه درباره چینی تاریخ و فرهنگ

از نمونه های فوق می توان دریافت که یادگیری زبان چینی به یک جنبش جهانی تبدیل شده است ، و فوریت و ارزش عملی یادگیری زبان چینی نیز دیده می شود. در گذشته ، والدین چینی در خارج از کشور فرزندان خود را به مدارس چینی می فرستادند ، مدارکی که ممکن است مبتنی بر به ارث بردن هویت والدین به عنوان چینی باشد ، یا برای تسهیل ارتباط با اعضای خانواده و بزرگترهایی که زبان خارجی را نمی فهمند ، یا حتی به دلیل ساده “چینی ها باید چینی را درک کنند.” “شعور ملی. بدون شک ، این روانشناسی و انگیزه ها در واقع بسیاری از کودکان چینی را به یادگیری زبان چینی ترغیب کرده است ، اما به دلیل انگیزه مجرد و محدود آنها ، یادگیری زبان چینی اغلب فقط “به دستور والدین آنها” ، “چقدر مشکلی ندارد” و ” می تواند چینی را درک کند. “خوب است که یک منو داشته باشید و کمی چینی صحبت کنید”. چنین الزامات یادگیری نه تنها در بین دانش آموزان غالب است ، بلکه در جهت تدریس بسیاری از مدارس چین و سیاست های تدریس معلمان نیز تأثیر می گذارد. برای جلوگیری از مقاومت و بی حوصلگی کودکان ، آنها ترجیح می دهند رویکرد “عبور و مرور همراه” را بپذیرند ، و فقط از دانش آموزان می خواهند که هر هفته همچنان برای نشستن در کلاس بیایند ، اما به مهارت و توانایی زبان آنها نیاز ندارند استفاده از زبان چینی در زندگی روزمره. توانایی ؛ چه رسد به درک دانش آموزان از فرهنگ چینی ، تاریخ چینی ، پدیده های اجتماعی چینی ، یا آداب و رسوم و آداب و رسوم چینی. حتی اگر برخی از دانشجویان برجسته بتوانند همه متن ها را یاد بگیرند و نمرات آزمون خوبی داشته باشند ، چند نفر واقعاً می توانند کتاب ها و روزنامه های چینی را پس از گذاشتن کتاب خود درک کنند؟ آیا می توانید از رایانه های چینی استفاده کنید و صفحات وب چینی را جستجو کنید؟ آیا می توانید با خارجی ها صحبت کنید؟ درباره روح فرهنگی ، سنت و تاریخ چینی؟ یا آیا می توان از زبان چینی برای بحث در مورد موضوعات ، مباحثات فصیح ، شرکت در کنفرانس ها و ابراز عقاید استفاده کرد؟ آیا آموزش و پرورش چینی در خارج از کشور فقط می تواند “پرواز اژدها با پرواز در آب” را محقق کند؟

در “تب چینی” که در سراسر جهان داغ می شود ، دیگر حق ثبت اختراع چینی ها نیست. بیشتر و بیشتر خارجی ها به طور فعال درگیر یادگیری و استفاده از چینی هستند و با درک اینکه توسعه امروز چین تازه آغاز شده است ، با توسعه اقتصاد ، این اقتصاد به تدریج به جایگاه پیشرو در فناوری ، پزشکی ، اطلاعات و سایر زمینه ها ارتقا یافته است. از طریق فرصت مبادلات رسمی و تماس با کشورهای خارجی ، من معتقدم که میراث فرهنگی عالی ملت چین نیز چین را به یک کشور صادر کننده فرهنگی تبدیل خواهد کرد. نفوذ طولانی مدت و گسترده قابل ارزیابی نیست. همه اینها آغاز شده است در سکوت ، و فرزندان ما شرکت کننده ، سازنده و تحکیم کننده این تغییر بزرگ خواهند بود. بنابراین ، آیا نسل بعدی ما هنوز هم می تواند چینی را “کلاس علاقه آخر هفته” قلمداد کند که قابل چشم پوشی یا نادیده گرفته شود؟ آیا چینی های خارج از کشور باید قربانیان شکاف فرهنگی شوند؟

در قرن بیست و یکم ، کل جهان به یک مدل “دهکده جهانی” تبدیل شده است. اگرچه انگلیسی هنوز هم رایج ترین زبان جهان است ، اما با توسعه سریع قدرت ملی چین ، جمعیت چین و قدرت مصرف آن همچنان افزایش می یابد ، نخبگان پیش بینی می کنند که چینی جایگزین انگلیسی به عنوان جهانی ترین زبان در جهان خواهد شد. نویسنده معتقد است که یادگیری زبان چینی فقط برای کودکان نیست ، بلکه برای بزرگسالان نیز است. دقیقاً مانند یادگیری و استفاده از رایانه ، امروزه هرکسی که نمی خواهد از زمان عقب بماند یا از آن ارتباط برقرار نکند ، کامپیوتر را نیز یاد می گیرد و از آن استفاده می کند. در آینده ، زبان چینی نیز تهاجمی خواهد بود و به یک روند و جهت کلی تبدیل می شود. اگر شما مایل به تبدیل شدن به حاشیه ای نیستید که عقب است ، آنها باید هر چه زودتر بنشینند و چینی را یاد بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *